приймальня - 044 351-42-01
 
Укрсервіс Мінтрансу
державне підприємство
01135, м.Київ, просп.Перемоги, 14

Перевезення пасажирів – публічна місія, тому ми не можемо керуватися тільки економічними розрахунками, — Войцех Балчун

Керівництво Укрзалізниці має намір впровадити програми підвищення якості послуг. Про це голова правління товариства Войцех Балчун повідомив в інтерв’ю виданню «Лівий берег».

Як зазначив очільник галузі, є великі плани капітальних ремонтів пасажирських вагонів: «200 штук, а може й більше. І це – вперше за багато років. Особливо щодо плацкартів. Ми хочемо зосередитися на загальній програмі покращення стандартів туалетів. Також планується, щоб всі пасажирські вагони мали системи кондиціонування, хоча з технічної точки зору це не так легко зробити. Тож ця програма на роки, але ми її плануємо запускати», — сказав Войцех Балчун.

Він також прокоментував тарифну політику, зазначивши, що остаточне рішення – за відповідними державними органами. «Вважаю, треба в першу чергу – і ми вже почали це робити – запускати програми, які покажуть, що в пасажирських перевезеннях дещо почало мінятися. А лише потім поставити питання по дискусії щодо цін. Пасажирські перевезення — імідж «Укрзалізниці», вантажні — стабілізація фінансів фірми», — підкреслив Войцех Балчун.

Голова правління також розповів, що всі пасажирські перевезення в Західній Європі отримують державні дотації на придбання нових вагонів, на покращення якості. Це стосується інфраструктури, швидкісних перевезень, у першу чергу приміських. В Україні ж інша ситація – відсутність державних дотацій і необхідність вести зважену тарифну політику. «Оскільки в цьому питанні ми виконуємо публічну місію, не можемо керуватися тільки принципами економічного розрахунку, бо тоді нам треба було б або дуже високо підняти ціни, або взагалі закрити сполучення», – пояснив Войцех Балчун.

Він також вважає за необхідне врегулювати питання, пов’язані з перевезеннями пасажирів пільгових категорій. «Інше питання — хто отримує права на пільговий проїзд? Ми ж знаємо, що в Україні навіть існує вторинний ринок набуття от цих пільг на перевезення. Я знаю історію, коли людина їздила з чорнобильським посвідченням, хоча народилася значно пізніше 1986-го. Але «чорнобильський» документ у людини був», — розповів Войцех Балчун.

Він повідомив, що галузь практично не отримує компенсацій за перевезення пільговиків. «Може, не більше 10% від того, що мали би отримувати. Додамо ще й інші навантаження. Наприклад, ми платимо податки за землю під залізничними лініями. Цього ніде в світі більше немає», — зауважив голова правління.

За його словами, досі в галузі збереглися архаїчні стандарти, які необхідно змінювати, і в цьому напрямку вже ведеться робота. «Наразі ми працюємо в пострадянському середовищі. Навіть назви наших регіональних залізниць пов'язані з діяльністю єдиної великої радянської залізниці. Стандарти постілі, матрасів, ковдри мають регулюватися на підставі розпорядження Міністерства інфраструктури. Це повний абсурд. Ми не можемо всередині «Укрзалізниці» обирати найкращих постачальників, найкращі матеріали, швидко приймати рішення», – зазначив Войцех Балчун.

За його словами, податкове навантаження на галузь зростає. «У нас йде зростання акцизу на паливо. А в Польщі, наприклад, було створено залізничний фонд. І частина від цього паливного акцизу йде в цей фонд. В Україні найбільший індивідуальний покупець палива — «Укрзалізниця». І я б хотів, щоб частку акцизу витрачали на модернізацію залізничної інфраструктури. Так, зараз було створено дорожній фонд, і він також потрібен. Але ці гроші не йдуть на залізницю», — розповів Войцех Балчун.

З повним текстом інтерв’ю голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Войцеха Балчуна можна ознайомитися на порталі Lb.ua.

Укрзалізниця