приймальня - 044 351-42-01
 
Укрсервіс Мінтрансу
державне підприємство
01135, м.Київ, просп.Перемоги, 14

Валерій Сусленко: «Хочу, щоб нашу стурбованість масштабами невиробничого травматизму на залізничному транспорті поділяли влада та самі громадяни»

Начальник Управління охорони праці та промислової безпеки ПАТ «Укрзалізниця» Валерій Сусленко очолив комісію, яка днями проінспектувала найбільш небезпечні щодо невиробничого травматизму місця Запоріжжя.

До складу комісії також увійшли заступник начальника регіональної філії з безпеки Олег Гуляєв, в.о. начальника служби охорони праці Сергій Савченко, начальник Запорізької дирекції залізничних перевезень Мирослав Савчук, головний фахівець відділу Держконтролю та нагляду за безпекою на транспорті Управління Укртрансбезпеки в Запорізькій області Михайло Скороходов.

Члени комісії проїхалися дизель-вагоном від станції Запоріжжя-1 до станції Івківка і зворотно. Шлях мотриси пролягав повз пасажирські платформи «Іскра» та «Мотор», через перехідні настили та протоптані пішоходами стежки поблизу місцевого речового ринку «Анголенко», прохідної й управління заводу «Іскра», гаражного кооперативу селища Карантинівка, під’їздні колії заводу «Мотор Січ». Усе це місця, сумно відомі жителям обласного мегаполісу завдяки численним нещасним випадкам на залізничних коліях.

Окрім того, фахівці з безпеки відвідали станцію Вільнянськ, а також оглянули зали очікування і пасажирські платформи центральних залізничних «воріт» обласного центру – вокзалу Запоріжжя-1.

Побачене не порадувало: містяни – дорослі й малі, швидкі та маломобільні – сновигали прямісінько перед дизель-вагоном, де заманеться та ігноруючи сигнали самохідного рухомого складу, світлової і звукової сигналізації.

Так, на станції Вільнянськ дві жіночки з малюками у візочках спокійно йшли пішохідним настилом під гучне «дзижчання» заборонного сигналу. На території цієї станції поруч із пішохідним мостом та спеціальним наземним переходом залізничники нарахували щонайменше півтора десятка стежок, прокладених місцевими жителями навпростець через залізничне полотно. Тож зовсім невипадково, що впродовж 2015-2016 років тут під колесами потягів загинули п’ятеро людей.

«Майже стовідсотково нещастя зі сторонніми особами на залізниці трапляються з вини самих потерпілих – через порушення ними Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України, – розповів в.о. начальника служби охорони праці регіональної філії Сергій Савченко. – Такі, як ми сьогодні побачили: перехід залізничних колій перед поїздом, що наближається, якщо до нього залишилося менше, ніж 400 м, перехід залізничних колій у невстановлених місцях, ходіння по залізничних коліях, тощо».

За словами начальника Управління охорони праці та промислової безпеки ПАТ «Укрзалізниця» Валерія Сусленка, у випадках травмування чи загибелі людей на коліях усі претензії зазвичай лунають виключно на адресу залізничників, оскільки залізниця є зоною підвищеної небезпеки.

«Притому, що ми ніколи не припиняли роботу з профілактики невиробничого травматизму і фактично самотужки займаємось як технічними її аспектами, так і пропагандистськими, – говорить Валерій Сусленко. – Наприклад, у шкільному курсі ОБЖД є тільки питання безпеки на автотранспорті, інші його види не представлені зовсім. А місцеві органи влади традиційно озвучують свої побажання та пропозиції, однак не підкріплюють їх участю у фінансуванні запропонованих заходів».

Утім, останнім часом відбулися обнадійливі зміни. «Ухвалено план спільних дій Міністерства інфраструктури, ПАТ «Укрзалізниця» та Укртрансбезпеки, реалізація якого сприятиме активізації роботи з профілактики невиробничого травматизму, – розповів В.Сусленко. – Хочу, щоб нашу стурбованість також поділяли регіональна влада та самі громадяни», – підсумував він.

У Запорізькому регіоні залізничники таку підтримку вже мають. У вересні цього року підписано Меморандум про взаємодію та співпрацю між Запорізькою обласною державною адміністрацією та регіональною філією «Придніпровська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця», який передбачає й об’єднання зусиль у питаннях безпеки руху. У рамках спільних заходів досягнуто попередньої домовленості про облаштування на станції Вільнянськ (як одній із найвищими показниками невиробничого травматизму на території залізниці) огорожі, а також про будівництво підземного переходу у районі пасажирської платформи «Іскра».

Придніпровська залізниця