приймальня - 044 351-42-01
 
Укрсервіс Мінтрансу
державне підприємство
01135, м.Київ, просп.Перемоги, 14

Шлях до безпеки

Шлях до безпеки


Попереджений, отже — захищений! Залізничники вкотре взялися за профілактично-роз’яснювальну роботу серед населення. Таким чином вони сподіваються знизити рівень невиробничого травматизму. Адже з початку цього року нещасні випадки на залізничному транспорті забрали життя майже 300 українців, десятеро з яких — діти віком до 16 років.

Термін проведення змінений

Лише за вісім місяців 2016 р. (січень—серпень) травми невиробничого характеру отримали 438 осіб, з яких 279 — не сумісні з життям. У той же період торік статистика була дещо кращою: 402 покалічених, з яких 237 — смертельно. Тож запланований на жовтень місячник профілактично­роз’яснювальної роботи з попередження невиробничого травматизму вирішили перенести на вересень.

— Живе спілкування, бесіди щодо дотримання Правил безпеки на залізничному транспорті зазвичай дають позитивну динаміку, — каже начальник Управління охорони праці та промислової безпеки ПАТ «Укр­залізниця» Валерій Сусленко. — Цього разу теж сподіваємося, що ця робота дасть певний результат, і кількість нещасних випадків знизиться. Адже передумови для цього є.

У гості до школярів

Travmi_2 kol.jpgПід час проведення місячника з профілактики невиробничого травматизму пасажирів на вокзалах, станціях і в поїздах по гучномовному зв’язку сповіщають про правила безпеки на сталевих магістралях. Також залізничники йдуть до навчальних закладів, розташованих у районах, прилеглих до залізничних колій, і проводять там профілактичні бесіди з учнями та студентами.

— Передбачається, що в цілому залізничники відвідають 2 тис. 284 навчальних заклади, — сказав В. Сусленко. — Але досвід минулих років показує, що насправді шкіл, охоплених бесідами з профілактики травматизму, виявляється майже на третину більше від запланованого. Наслідком постійного спілкування залізничників зі школярами є зменшення кількості нещасних випадків з дітьми на сталевих магістралях. Лише порівняно з січнем—серпнем 2015 р. кількість травмованих скоротилася з 23 до 19.

Смертельні ігри

Однак лекції, що залізничники проводять у навчальних закладах, та попередження, що лунають на вокзалах і станціях з гучномовців, навряд чи змогли б допомогти шестирічному хлопчику, для якого
10 вересня цього року стало останнім днем життя. Адже дитина ще не ходила до школи й того осіннього ранку лишилася без нагляду дорослих. А сталося ось що: приблизно о 10.00 неподалік залізничної станції Демидівка, що у Жмеринському районі Вінницької області, машиніст поїзда № 62 сполученням Кишинів—Санкт-Петербург помітив дитину, яка гралася на коліях. Ані звукові сигнали, ані застосоване екстрене гальмування не допомогли. Внаслідок наїзду хлопчик отримав не сумісні з життям травми й помер на місці. Слідство з’ясувало, що дитина з багатодітної сім’ї, котра веде кочовий спосіб життя.

А ось 67-річній мешканці Дніпропетровської області, можна сказати, пощастило, або, як­то кажуть, не судилося вмерти. У ніч на 9 вересня літня жінка, яка була напідпитку, хотіла звести рахунки з життям. Машиніст пасажирського поїзда № 251 сполученням Дніпро—Одеса, під колеса якого пенсіонерка й намагалася кинутися, змушений був застосувати екстрене гальмування, щоб уникнути наїзду. Завдяки швидкій реакції залізничника поїзд зупинився вчасно, не завдавши нетверезій жінці жодної травми.

Найнебезпечніші місця

За статистикою, левова частка нещасних випадків на залізниці цього року, втім, як і в минулі, сталася на станціях (180, з яких 106 смертельних) і на перегонах (228, з яких 159 летальних). Не менш традиційно сумне лідерство з невиробничого травматизму утримує й регіональна філія «Південно­Західна залізниця», що перевозить майже третину від загального обсягу пасажиропотоку України. Її колії пролягають по найбільш густонаселених районах країни, і тільки за вісім місяців 2016 р. тут зафіксовано 134 нещасних випадки, 89 з яких закінчилися смертю. А ось найменша кількість потерпілих — 19 (з них вісім отримали травми, не сумісні з життям) — наразі у регіональній філії «Донецька залізниця».

Утім, незалежно від статистичних даних, залізничники закликають українців бути пильними й пам’ятати, що сталеві магістралі — це зона підвищеної небезпеки. Тож слід дотримуватись елементарних правил, що збережуть життя: не пролазити під вагонами та не підніматися на них, не підходити ближче, ніж на півметра до краю платформи, не підніматися на опори контактної мережі, повітряних ліній і штучних споруд, не торкатися металевих дротів заземлення, не проходити по залізничному переїзду на червоний сигнал світлофора, а ще не перебувати на об’єктах галузі в стані алкогольного сп’яніння та в жодному разі не залишати там дітей без нагляду.

suslenko.jpgНачальник Управління охорони праці та промислової безпеки ПАТ «Укрзалізниця» Валерій СУСЛЕНКО:

«Якщо протягом останніх місяців ми фіксували збільшення випадків невиробничого травматизму, то з початком проведення місячника профілактично-роз’яснювальної роботи серед населення маємо їх зменшення. Так тільки за перші 13 днів вересня цього року сталося 22 нещасних випадки, що на п’ять менше, ніж у той же період 2015 р. Втім, на жаль, поки що фіксуємо однакову порівняно з минулим роком статистику смертей: 16».

Газета "Магістраль"