приймальня - 044 351-42-01
 
Укрсервіс Мінтрансу
державне підприємство
01135, м.Київ, просп.Перемоги, 14

Міф про авіаційну державу, або чому не все так безхмарно в українському небі...

Вже восени проходитиме ювілейний десятий аерокосмічний салон Авіасвіт-ХХІ. Це головна аерокосмічна подія в Україні. Авіасалон збирає в одному місці перших осіб держави, інвесторів, експертів та всіх для кого авіація є чимось особливим.

Image description

Богдан Долинце

 

Але цього року, попри численні згадки України, як світового виробника авіаційної техніки, українські літаки скоріше за все так і не злетять...

1) Раніше авіасалон проходив на аеродромі в Гостомелі, а з 2014 року експозиція перенесена в МВЦ. Зміна місця не вирішила основних проблем.
Головним недоліком майданчика в Гостомелі є віддаленість від міста, відсутність необхідної інфраструктури на території аеродрому та зручної транспортної розв'язки (багато хто пам'ятає авіасалони попередніх років, коли доводилося пішки йти 3-4 кілометри через суцільний затор на під'їздах до аеродрому, а водіям просто кидати свої машини вздовж дороги).

2) Демонстраційні польоти в найближчих аеропортах, що знаходяться на території міста в Жулянах і Святошино, неможливі оскільки діє заборона на демонстраційні польоти в межах населених пунктів. Єдиним можливим місцем для польотів лишається аеропорт Гостомель...

3) З 2014 року в бюджеті не було передбачено жодних коштів для фінансування заходів авіасалону. Таким чином демонстраційні польоти можуть здійснюватися виключно за рахунок самих учасників.

4) Закордонні учасники поки не проявили інтересу до участі в авіасалоні та української авіатехніки. Тут би могли включитися перші особи держави, адже літаки продають президенти, як кажуть літакобудівники.

5) Останнім цвяхом, в складні часи для авіабудівної галузі, стала подальша централізація та поглиблення закритості, що зменшує інвестиційну привабливість і можливості для міжнародної кооперації. Створена вже в четверте (за інформацією експертів) централізована структура під назвою "Українська авіабудівна компанія" (УАК), це спроба повернення до моделей управління державними авіабудівними підприємства, від яких раніше вже доводилося відмовитися через їх нежиттєздатність та низьку ефективність. Створюючи прообраз російських авіабудівних структур на зразок "Объединенная авиастроительная корпорация" (ОАК), в черговий раз наступаємо на ті самі граблі.

Яким буде Авіасвіт-ХХІ в 2018 році, залежить від того чи будуть зроблені відповідні висновки, а саме:
- передбачені кошти для авіасалону вже в наступному році;
- підготовлена відповідна інфраструктура в Гостомелі та на шляхах до нього;
- завчасно визначені головні виконавці та відповідальні сторони;
- патронат Президента.

Ось такі перспективи на сьогодні проведення десятого ювілейного авіасалону Авіасвіт-ХХІ та відзначення 25-ї річниці незалежності...

ЦЕНТР ТРАНСПОРТНЫХ СТРАТЕГИЙ