приймальня - 044 351-42-01
 
Укрсервіс Мінтрансу
державне підприємство
01135, м.Київ, просп.Перемоги, 14

Як створити мікроклімат у маршрутці, або Запросіть чиновника з КОДА у «літерну» електричку

Крім жартів, незабаром електропоїзди, які обслуговують населення Київщини, можуть перейти у розряд «літерних». Електрички, що курсуватимуть без зупинок на проміжних пасажирських платформах, зупинятимуться лише на «прикордонних» станціях із сусідніми областями. І станеться це у першу чергу з вини чиновників Київської обласної державної адміністрації (КОДА), що не погоджуються із нагальною пропозицією керівництва регіональної філії «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» розрахуватися з величезним боргом за пільгове перевезення пасажирів.

Більше того, Управління інфраструктури КОДА офіційно відмовляється обговорювати питання укладення спільних договорів на найближчу перспективу. Тобто про налагодження надійного залізничного обслуговування населення у високих кабінетах навколостоличного губернаторства вирішили забути. Це ж як «зрадіють» мешканці Ірпеня, Бучі, Ворзеля, Клавдієвого, Бородянки, Вишневого, Боярки, Василькова, Мотовилівки, Фастова, Кагарлика, Миронівки, Броварів, Борисполя, Березані, Баришівки, Яготина та навколишніх містечок і селищ, коли дізнаються про те, що в обласних владолюбців, очевидно, виникла прогресуюча амнезія. Ця пошесть розповсюдилася і на апарати Києво-Святошинської, Бородянської, Фастівської райдержадміністрацій. Підступна хвороба із втрати пам’яті - загадкова болячка, причини виникнення якої поки що невідомі нікому. А турбот через те, у нашому випадку, чимало. Як для залізничників, так і для пасажирів, які мають пільги за користування приміським залізничним транспортом. І через це, схоже, давно не переймаються обласні чиновники. Нагадаємо: згідно із Постановою Кабінету Міністрів України №1359 від 16 грудня 2009 р. «Про затвердження порядку розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян» визначено механізм розрахунку обсягів компенсаційних виплат залізницям за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, а також субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на зазначені цілі. Іншими словами, методика розрахунку між обласними держадміністраціями та залізницею існує. Статистика про безоплатні перевезення або перевезення окремих громадян із знижкою, встановленою законодавством, ведеться. З нею погоджуються, для прикладу, Вінницька, Хмельницька, Чернігівська, Сумська, Житомирська обласні держадміністрації. Виходить, що у Київській облдержадміністрації винайшли власне «колесо»?

Застарілому рухомому складу, який експлуатується залізничниками, незабаром буде виписано путівку на металобрухт. Це не обходить апарат КОДА. Немає чим ремонтувати через дорожнечу при закупівлі на необхідне обладнання, деталі та супутній реманент, тому скорочується кількість вагонів у кожній електричці? Зростає кількість позапланових ремонтів інфраструктури через крадіжки сторонніми особами елементів колії, кабельно-провідникової продукції, матеріалів та обладнання зі складниками із кольорових металів. Це потребує негайного ремонту та заміни? Ну то й що? Подумаєш: лише «головний» біль для залізничників. Дорожчає електроенергія, і у зв’язку із цим необхідно поступово підвищувати тариф на пасажирські перевезення? Обласна влада проти. Економісти інформують, на сьогодні, згідно із заробленими залізничниками коштами, за перевезення тисячі пасажирів, приміром, в електричці з Києва до Фастова з усіма зупинками, до транспортної скарбниці надходить ледь більше однієї тисячі гривень. А збитки перевищують 8 (!) тисяч грн. І про це не хочуть слухати означені «слуги» народу. Через сумнівний популізм з боку хазяїв накрохмалених сорочок із білими комірцями, які дбають про народ у багатоповерховій будівлі, що розташована на столичній площі імені Лесі Українки, пересічний пасажир з тривогою задумується про власні вояжі.

Який вихід? Підприємливі менеджери з КОДА та районних і міських державних адміністрацій вважають за доцільне спрямувати пасажирські потоки на маршрутні таксі. Уявляєте? Особисто я ні. Це ж скільки «бусиків» мають стати на маршрути, щоб перевезти робітничий люд, бабусь із «кравчучками» та «кучмовозами» від столиці у найближчі приміські регіони та у зворотному напрямку? Тисячні автомобільні каравани аж ніяк не сприятимуть розв’язанню проблеми, яку штучно створюють «рульові та далекоглядні» з облдержадміністрації та їхні уповноважені однодумці з владних офісів у містах та районах Київщини. Чи існує альтернатива сміливим прожектам братії чиновників, що допомагають врешті-решт заробити приватним автоперевізникам на переведенні пасажиропотоків у тісні та некомфортабельні, а у деяких випадках і зовсім не придатні для транспортування подорожніх вантажні «бусики»? Як виявляється, альтернатива є. Це підвищення вартості квитків на кожне «м’яке» сидіння в автівці з одночасним ущільненням стоячих місць. Зважаючи на стан автошляхів у Київській області з їхніми «сюрпризами» через суцільний «ямковий ремонт», комфорт пересування пересічного пасажира є сумнівним.

Але ж можна розв’язувати цей гордіїв вузол по-іншому. Південно-Західна залізниця має сплатити за користування землею на терені Київщини до обласного бюджету понад 56 мільйонів гривень, а борг за пільгові перевезення з боку КОДА, який збільшується щомісяця, на сьогодні складає понад 35 мільйонів. Прості арифметичні дії допомагають знайти порозуміння між прибічниками все забувати з КОДА та керівництвом регіональної філії «Південно-Західна залізниця» щодо взаєморозрахунків. Але і тут ділові перемовини зайшли у тупик. І не з ініціативи залізничників. Здогадуєтеся через що? Тому що високі чиновники з КОДА додому і на власну дачу дістаються у комфортабельних автомобілях. Там створено окремий мікроклімат. Тож про зручності для пересування звичайного пасажира шляхами Київщини нехай думає… кожний звичайний пасажир?! Схаменіться, пани з управління інфраструктурою Київської обласної державної адміністрації! А пасажирам, які будуть змушені відмовитись від залізничних перевезень, радимо не забувати про таке популярне останнім часом поняття, як люстрація. У багатьох владних гарячих головах мізки прочищались під час зустрічі із простим людом. Уявляю, як обурюватимуться можновладці, коли їх дуже запросять подорожувати у переповнених маршрутках. Або у «літерних» електропоїздах. Так, не позаздриш.

Віктор ЗАДВОРНОВ, Карикатура з інтернет-сайту carricatura.ru

Газета «Рабочее слово»