приймальня - 044 351-42-01
 
Укрсервіс Мінтрансу
державне підприємство
01135, м.Київ, просп.Перемоги, 14

Євгеній Дихне: «Нашою основною метою є створення максимально комфортних умов для пасажирів та авіакомпаній»

У «Борисполі» пройшла зустріч Євгенія Дихне, в.о. Генерального директора підприємства, з журналістами за результатами роботи за рік. Надалі такі зустрічі планується проводити регулярно.

«Пріоритетною перспективою для аеропорту „Бориспіль“, — зазначив Євгеній Дихне, — є хабова модель розвитку, і протягом цього року ми багато зробили для її реалізації».

Так, за минулий рік керівництвом аеропорту «Бориспіль» була успішно реалізована концепція створення максимально комфортних умов для авіакомпаній і пасажирів. За цей період в терміналі D впроваджена модель обслуговування під одним дахом внутрішніх і міжнародних рейсів, що наблизило стандарти обслуговування в «Борисполі» до європейських норм: для авіакомпаній — по часу обслуговування та зменшенню часу стикувань, для пасажирів — по зручності та рівню комфорту.

Одним із найважливіших завдань розвитку аеропорту є створення умов для трансферних перевезень. Збільшення трансферної зони й активізація роботи з базовим авіаперевізником дали позитивні результати — з січня по серпень 2015 року трансферний пасажиропотік через «Бориспіль» збільшився на 150%.

Виробничим комплексом проведено успішну роботу зі скорочення мінімального інтервалу руху літаків, а також підготовлені змінені схеми руху на пероні D, які забезпечують можливість одночасного прорулювання двох літаків. Це дозволило збільшити пікову пропускну здатність аеродрому і створити додаткові можливості аеропорту у забезпеченні пунктуальності відправлень.

Для пасажирів у нережимній і режимній зонах терміналу відкриті нові магазини та ресторани, для бізнес- і віп-пасажирів введено новий асортимент харчування, почала працювати нова кімната для пасажирів з дітьми. Крім того, у «Борисполі» забезпечено можливість використання мобільних посадкових талонів, а також введено послугу прискореного проходження формальностей «FastLine». Завдяки злагодженій роботі з Держприкордонслужбою та суміжними організаціями скорочено час проходження формальностей на різних видах контролю — від 3 до 5 хв.

Євгеній Дихне: «Завдяки проведеними нами реформами підприємство вийшло з глибоко збиткового стану. Зокрема, прибутковість за перше півріччя склала 214 млн. грн. — у той час як перше півріччя 2014 року аеропорт завершив зі збитком у 116 млн. грн.».
Внаслідок поліпшення фінансового стану аеропорту, у першому півріччі 2015 кредиторам повернуто 663,5 млн. грн., при цьому витрати з обслуговування кредитів склали 330 млн. Таким чином, усього за кредитами протягом цього року підприємство виплатило майже 1 млрд. гривень. Аеропорт також заплатив у першому півріччі 75,9 млн. гривень дивідендів і податку на прибуток до Держбюджету України. Загальна сума податків, сплачених аеропортом, склала 231 млн. 800 тис. грн.
Протягом цього року на підприємстві було проведено комплекс внутрішніх заходів.
«Сьогодні боротьба з корупцією, — підкреслив Євген Дихне, — є найважливішим завданням, яке стоїть перед державою і перед кожним керівником, зокрема, на держпідприємствах найбільші зловживання відбуваються в області закупівель. Нам вдалося побудувати ефективну систему, яка дозволяє тримати під суворим контролем ці статті витрат підприємства та запобігти можливості зловживань».
Аеропорт «Бориспіль» — одне з перших підприємств, яке з початку року впровадило он-лайн трансляцію тендерних закупівель. Тепер кожен учасник ринку може бачити і контролювати процес проведення тендеру. Боротьба зі зловживаннями в процесі закупівель на підприємстві дає позитивні результати завдяки поступовому виходу допорогових торгів на електронний майданчик. Це дозволяє максимально ефективно та прозоро здійснювати внутрішні тендерні процедури й економити кошти підприємства.
Особливу увагу в аеропорту приділяють економії ресурсів. З осені минулого року введено в роботу котел на альтернативному паливі, що суттєво зменшило витрати природного газу. Економія за опалювальний сезон склала близько 2 млн. гривень. Крім цього, знижено обсяги споживання електроенергії та опалення, що дозволило вийти з початку 2015 року на економію близько 7 млн. грн. (порівняно з 2014 роком). До кінця поточного року планується замінити всі лампи в терміналі на енергозберігаючі.
Завдяки заходам, спрямованим на економію ресурсів, «Борисполю» вдалося у першому півріччі 2015 року втримати собівартість послуг для авіакомпаній на рівні минулого року в гривневому еквіваленті, а в доларовому — зменшити більше ніж на 45%.
Питання ефективності персоналу протягом цього року було одним з ключових. Статистика свідчить про те, що в аналогічних за пасажиропотоком європейських аеропортах кількість співробітників, як правило, значно нижче, ніж в «Борисполі».
Євгеній Дихне: «Ми не можемо перекласти соціальну відповідальність і фінансове навантаження з підприємства на державу, тому вибрали для себе еволюційний шлях». На сьогодні скорочення на підприємстві проводяться переважно у зв’язку з виходом співробітників на пенсію, переходом на іншу роботу і т.п. Звільнені посади скорочуються, а обсяги виконуються меншою кількістю людей.
«Усім співробітникам з 1 серпня ми збільшили на 15% посадові оклади, — зазначив керівник „Борисполя“. — Усі доплати і надбавки, передбачені чинним законодавством та Колективним договором підприємства, нараховують на підвищені посадові оклади — премія якості, вислуга років, нічні зміни, бригадирські. Таким чином, загальний рівень доходів співробітників збільшився майже на чверть». Також вперше за багато років в аеропорту відчутно підвищено рівень мінімального посадового окладу — з 1 465 грн. на місяць до 2 000 грн.
Серед головних перспектив розвитку аеропорту на найближчий час — створення єдиного транспортного комплексу біля терміналу D зі зручними паркувальними майданчиками для різних видів транспорту, де планується створити окрему паркувальну зону для автобусів, маршрутних таксі, що може стати основою для розвитку прямих маршрутів із «Борисполя» в усі міста України.
У зв’язку з цим для аеропорту важливим є продовження будівництва паркінгу. Пріоритетний шлях — залучення інвестора з метою фінансування об’єкта та його подальшої експлуатації.