приймальня - 044 351-42-01
 
Укрсервіс Мінтрансу
державне підприємство
01135, м.Київ, просп.Перемоги, 14

Експресом від краю до краю

Нинішньої суботи о 19.05 з вокзалу Харків-Пасажирський до Мукачевого перший рейс здійснює швидкісний потяг № 113/114 категорії «нічний експрес» (купейні+СВ), який уже наступного дня о 12.45 дістанеться мукачівського перону. Введений в обіг потяг став черговим кроком залізничників Південної в освоєнні нових напрямків до курортних і обласних центрів та історико-культурних місць Західної України.

Нагадаємо, що маршрут першого нічного експреса був прокладений у липні цього року, коли з Харкова до Івано-Франківська почав курсувати швидкісний потяг № 115/116. Його графік руху дав змогу здолати відстань від «а» до «я» лише за 15 год, а раніше подорож тривала понад півтори доби. Ніч швидкості та комфорту, упродовж якої долається відстань із краю в край, одразу сподобалася подорожуючим, і вже з перших рейсів населеність поїзда була понад 90 %. Прогнози залізничників щодо зростання потоку пасажирів у напрямку Схід—Захід ствердилися повністю. А успішне вирішення проблеми підвищеного попиту на пасажирські потяги вищезгаданого напрямку відкрило перед залізничниками доволі привабливі горизонти. Тож слідом за першим нічним експресом спорядили в дорогу і другий.

— Потік пасажирів на напрямку Схід—Захід має стійку тенденцію до збільшення. Водночас зростають і вимоги пасажирів до сервісу та швидкості пересування, — розповідає начальник пасажирської служби Південної залізниці Ігор ПЛЕСКАЧ. — Скажімо, ділова людина, яка квапиться у справах до Львова, чи курортник, який прагне відпочити в Карпатах, віддадуть перевагу нічному експресу, а не фірмовому поїзду № 111/112 Харків—Львів, який у дорозі 20 год 57 хв. А івано-франківський експрес домчить до міста Лева за 12 год. Як бачимо, у пасажирському сегменті з часом чітко сформувалися дві соціальні групи подорожуючих, тож мусимо догодити всім, але й самим не лишитися «в нулях». Опираючись на такі засади, та за підтримки Укрзалізниці й керівництва магістралі ми сформували другий нічний експрес до Мукачевого. Характерно, що курсуватиме він за однією ниткою графіка з першим нічним експресом Харків—Івано-Франківськ, тобто чергуватиметься з ним через день, щоб у такий спосіб швидкісне сполучення у цьому напрямку не припинялося.

Та навіть із введенням в обіг ще одного експреса західний напрямок не втратив економічну привабливість, й освоєння нових маршрутів триватиме. Приміром, наразі вивчається можливість щодо подовження прямування фірмового поїзда № 111/112 «Слобожанщина» Харків—Львів до станцій Івано-Франківськ і Трускавець (через день). А також розглядається перспектива пуску потяга сполученням Харків—Ужгород. Здавалося б, ужгородський поїзд якоюсь мірою дублюватиме мукачівський експрес. По-перше, це суттєво не вплине на рівень населеності, а по-друге, у такий спосіб залізничники Південної вирішать найважливіший бік цієї справи — соціальний: не залишать поза увагою пасажирів, які за статками обирають подорож цими ж маршрутами у плацкартних вагонах. І якщо нічні експреси курсують швидкісними ділянками Київ—Коростень, Новоград-Волинський і далі на Захід, то й перспективний потяг соціального спрямування (у схемі якого є плацкарта) Харків—Ужгород спрямують також у цьому ж напрямку. А фірмовий поїзд № 111/112 «Слобожанщина» Харків—Львів, як відомо, курсує через Жмеринку, Вінницю й далі до Львова. Таким чином західний напрямок для поїздів формування Південної буде охоплений двома спрямуваннями, що дасть змогу повною мірою задовольнити попит пасажирів різних соціальних прошарків, які надають перевагу подорожі з краю в край без клопотів, пов’язаних із пересадками. Крім того, потяги нових напрямків значною мірою сприятимуть завантаженню роботою провідників скасованих поїздів кримського та донецького напрямків. У разі пуску ужгородського потяга швидкісними дільницями можна буде зменшити кількість зупинок експресів, тобто «закріпити» їх за соціальним поїздом, що дасть змогу пришвидшити рух нічних екпресів. Одним словом, розмежовуючи швидкість і комфорт, на Південній вдалося сформувати так звані бізнес- та економ-класи для подорожуючих у напрямку Схід—Захід.

Газета "Магістраль"