(044) 351-42-90
(044) 351-44-88
Укрсервіс Мінтрансу
державне підприємство
01135, м.Київ, просп.Перемоги, 14

Вагони виходять у рейс

Перші літні дні нині не такі спекотні, як у деякі попередні роки, та все ж тепла пора року настала. Прийшов сезон відпусток та канікул у дітвори. І більшість наших співвітчизників мають намір провести свій відпочинок на морському узбережжі чи у гірських долинах. Причому нинішнього року, зважаючи на скрутну ситуацію в країні, значно менше буде тих, хто своє бажання відпочити пов’язуватиме із дорогими закордонними курортами, а віддаватиме перевагу вітчизняним, за винятком Криму, звичайно. Значить, добавиться роботи у залізниці, спрямованої на доставку пасажирів до місць відпочинку та у зворотному напрямку.
 

Як же підготовились до літніх пасажирських перевезень у Жмеринській та Хмельницькій вагонних дільницях? Адже якість літніх пасажирських перевезень залежить не лише від справної роботи вокзалів. Пасажир має право не лише без проблем придбати квиток на потяг, але й у комфортних умовах провести поїздку. А це вже залежить від фахівців вагонних дільниць, які підготовляють пасажирські вагони до рейсів, формують поїзні бригади, виконують й інші роботи задля забезпечення пасажирам хороших мандрівок.

- У період підготовки до літніх пасажирських перевезень, - розповідає начальник Хмельницької вагонної дільниці (ВЧ-2) Володимир ІВАНОВ, - нашим трудовим колективом проведено значну роботу з ремонту та технічного обслуговування рухомого складу. Так ТО-2 проведено на 51-му вагоні, ТО-3 пройшли 4 вагони, а ще 18 відремонтовані в депо.

Що ж стоїть за цими, на перший погляд, невеликими цифрами? У першу чергу клопітка робота ремонтників дільниці під керівництвом начальника пункту технічного обслуговування Миколи МАРТИНЮКА. В умовах обмеженого фінансування виконати технічне обслуговування, яке включає й певні ремонтні роботи, не так уже й просто. Але й випускати на маршрути вагони із технічними вадами не можна. Це негативно вплине на комфорт для пасажирів, а головне - зашкодить безпеці руху поїздів. Тому доводилось змінному майстру Петру ДОЦЕНКУ, слюсарю з ремонту внутрішнього обладнання Володимиру МИРОНІ, оглядачам-ремонтникам Сергію СКАЛЕЦЬКОМУ, Андрію ПАСІЧНОМУ, Артему ГАРМАТЮКУ та їхнім колегам проявляти неабияку винахідливість, щоб виконати роботи в повному обсязі: ремонт внутрішнього обладнання, електроапаратури та ходової частини. І приймальна комісія під час перевірки не виявила суттєвих вад у технічному стані пасажирських вагонів після технічного обслуговування та ремонту. А незначні були оперативно усунуті.

Де ж використовують цей оновлений рухомий склад? Як вдалось з’ясувати, значна частина його пішла на заміну тих вагонів у постійно курсуючих потягах, в яких вийшов термін експлуатації до чергового технічного обслуговування. Однак на літній період сформовано й додаткові. Скажімо, такі, як Луцьк - Хмельницький - Херсон, Чернігів - Київ - Херсон. Особливість цих збірних поїздів у тому, що вони складатимуться із двох частин. Так із Луцька та Хмельницького буде відправлятись по вісім вагонів, а в Козятині із них формуватиметься вже повний склад потяга, який прямуватиме до кінцевої станції. Із Чернігова також буде рухатись півсостава, а у Києві приєднається ще половина, і до Херсона прямуватиме вже один поїзд. Це дасть можливість заощадити певні кошти (не потрібно за всім маршрутом вести по два потяги) та перевезти пасажирів із більшої кількості станцій.

За схожою схемою сформовано і пасажирський потяг Київ - Житомир - Херсон, який комплектується у Жмеринській вагонній дільниці, де начальником Михайло БУРЛАКУ. Дві «половинки» по вісім вагонів виходитимуть із початкових станцій і прямуватимуть до Жмеринки. Тут із них сформують повний состав і направлять через Одесу до Херсона. Крім того, додатковий потяг Київ - Бердянськ сформовано із рухомого складу, приписаного до ВЧ-2. Його укомплектовано персоналом із резерву провідників Жмеринської вагонної дільниці. А щоб ці та інші потяги справно перевозили пасажирів за визначеними маршрутами, у дільниці проводилась доволі клопітка робота з ремонту та обслуговування вагонів.

- У підготовчий період сформовано спеціальні бригади з ремонту та обслуговування внутрішнього обладнання, електричних приладів та ходової частини, - пояснює бригадир пункту технічного обслуговування Олена ХУТОРНА. - Під керівництвом майстрів Леоніда РЯЗАНОВА, Івана КРИСУНА, Станіслава ЗАХАРЧУКА та Віктора ШКОЛЯРСЬКОГО вони проводили технічне обслуговування за нормами ТО-2 та ТО-3.

Далі моя співрозмовниця пояснила, що кожен день трудились такі бригади, до яких входило до шести фахівців і які виконували визначений обсяг робіт. Це дозволило провести ТО-2 на 48-ми вагонах, а також ТО-3 на 6-ти. Крім того, ще два пройшли деповський ремонт. Таким чином усі вагони, що задіяні на постійних маршрутах і призначені на літній період, зазнали оновлення. Тож у рейс виходить лише справний рухомий склад. А це значить, що всім пасажирам буде забезпечено своєчасну доставку до місць відпочинку і створено належний комфорт у пасажирських поїздах, що сформовані у другій та третій вагонних дільницях нашої залізниці.

Никифор ЛИСИЦЯ, Фото з архіву редакції «Рабочего слова»